Marketing i reklama

Pozyskiwanie leadów w internecie i przez telefon

Zastanawiasz się, która firma powinna przejąć działania marketingowe w Twoim zakładzie usługowym? O ile chcecie powierzyć pozyskiwanie leadów na zewnątrz, to warto mieć świadomość tego, że pozyskany klient nie jest równy każdemu innemu pozyskanemu klientowi. Na szczęście z takiego założenia wychodzą najbardziej renomowane firmy na rynku, które pozyskują leady dla firm trzecich. Dlaczego z takiego założenia wychodzą? Ponieważ pozyskany klient nie zawsze okazuje się wartościowym klientem.

I to niezależnie od wybranej metody – call center, cold mailing, czy również reklamy internetowe. Zła strategia będzie nieefektywna. Widać to głównie w sytuacji, gdy dana firma koncentruje się wyłącznie na liczbach. Obnosi się z tym, że jest w stanie uzyskać X klientów, jednak tak faktycznie koniec końców bardzo mała ich ilość domyka sprzedaż w końcowej fazie. Dlatego na papierze ilość pozyskiwanych klientów wygląda rzeczywiście imponująco, jednakże koniec końców są to niewiele wartościowe leady. Czasami winny temu jest handlowiec, który wybiera złą grupę targetową, a innym razem odpowiedzialny za to jest landing page, gdy np. zawarte na nim informacje nie pokrywają się z rzeczywistością. Jest tak na przykład. wtedy, gdy klient ma obiecane jakiś bonus lub gratis w zamian za to, że zostawi swoje dane teleadresowe lub kontaktowe. W takiej okoliczności klient tak de facto nie jest zainteresowany usługą albo produktem, a jedynie wspomnianym gratisem czy również bonusem. Takie pozyskiwanie leadów jest zwyczajnie nieefektywne i w znaczącej liczbie przypadków nie ma sensu.

Sprawdź tutaj: landing page.