Elektryczne wspomaganie kia uznawane jest za rozwiązanie lepsze niż wspomaganie hydrauliczne. Wynika to w wielkiej mierze z tego, że wspomaganie elektryczne, w odróżnieniu od hydraulicznego jest bezobsługowe i właściwie bezkosztowe. Na dzisiaj znacząca większość producentów samochodów rezygnuje ze wspomagania hydraulicznego na rzecz elektrohydraulicznego albo elektromechanicznego, które potocznie nazywane jest wspomaganiem elektrycznym.
W sytuacji wspomagania elektrycznego lżejszy ruch kierownicy uzyskuje się za pomocą silnika elektrycznego a nie pompy. Układ elektryczny jest prostszy w budowie i tańszy, bo zużycie paliwa przy takim układzie wspomagania jest znacznie niższy. Nie są to może za ogromne wartości, ale na poziomie od 0,5 do 1 l. Dla przeciętnego użytkownika nie będzie to sporo, ale właściwie każdy producent samochodu pragnie pozyskać jak najniższą wartość spalania swojego modelu samochodu, zatem przeznaczenie mechanizmu wspomagania w postaci silnika elektrycznego jest dla niego bardziej korzystne. Wspomaganie elektryczne nie powinno się do awaryjnych podzespołów w samochodzie. Silnik pracuje jedynie wtedy, gdy kierowca realnie tworzy ruch kierownicą. Sam układ jest cichy i dobrze współgra z zamontowanymi w samochodzie systemami bezpieczeństwa typu ESP i ABS. Pobór prądy przez wspomaganie jest minimalny, ale w przypadku awarii akumulatora wspomaganie jest jednym z owych podzespołów, który się wyłącza. Na takiej samej zasadzie, jak nie można wtedy zainstalować radia, czy światła wewnątrz samochodu.
Więcej: wspomaganie kia.