Maglownica to całkiem inaczej zębatkowa przekładnia kierownicza montowana w samochodach. Dzięki niej koła skręcają. Kierowca rusza kierownicą a przy pomocy maglownicy ten ruch zostaje przeniesiony na koła.
O ile pojawia się problem z maglownicą, samochodem nieprosto zdobyć się dosłownie do warsztatu. Zwykle naprawa maglownicy łódź nie jest kosztowna, pod warunkiem, że kierowca nie zwlekał zbyt długo z naprawą. Przy problemach z maglownicą kręcanie staje się niemalże niemożliwe, dlatego nie wolno ignorować pierwszych objawów awarii i udać się do warsztatu. Zwykle awaria objawia się tym, że kierowca słyszy nienaturalne stukanie w kierownicy. Czasem wręcz na wolnych obrotach, nie tylko przy skręcaniu w trakcie jazdy. By sprawdzić stan maglownicy, trzeba rozkręcić samochód. Zupełnie inaczej nie da się sprawdzić, czy z maglownicą stało się coś złego. Oprócz tego maglownica to jedna z części samochodowych, która się zużywa podczas codziennej eksploatacji. Nie zawsze niezbędna jest wymiana, w pewnych przypadkach wystarczy wyłącznie regeneracja maglownicy łódź. W zależności od modelu auta, oraz doświadczenia i stylu jazdy kierowcy, maglownica daje o sobie znać po przejechaniu mniej więcej 200-300 tysięcy kilometrów. Jeśli awaria pojawia się częściej, to znaczy że samochód sporo jeździł po dziurawych drogach a kierowca nie zwalniał wtedy i narażał cały układ kierowniczy na spore drgania. Zdaniem niektórych mechaników po wymianie maglownicy niezbędne jest ustawienie geometrii kół – to można zrobić na każdej stacji diagnostycznej.
Zobacz także: naprawa maglownicy łódź.