Działania marketingowe przeprowadzane w ramach rozmów telefonicznych oraz dodatkowo telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.
Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im informacji. Infolinia z punktu widzenia przedsiębiorstwa ma możliwość być doskonałym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci dystrybucji, świetnie sprawdza się też w panującej obsłudze klientów, którzy mogą tu odszukać fachową pomoc i skorzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia może być zakładana z różnorakich powodów, ma możliwość również służyć różnym celom. W wielu przypadkach pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby mają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im informacji na zagadnienie produktu albo usługi , a dodatkowo sposobu ich zakupu. Infolinia sprzyja również w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych klientów. A to bardzo ważna sprawa. Infolinia umożliwia kontrahentom firmy na składanie zamówień oraz dodatkowo zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo może ze znakomitym skutkiem rozwijać swoją podstawę danych, pozyskując dane potencjalnych klientów, bądź też rozszerzając swą edukację na zagadnienie tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje wiedzę praktyczną, poprawnie prowadzona infolinia dobrze sprawdza się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych kampanii reklamowych.